28.5.09

UMNOpun Komunis Ka

''Pengganas komunis adalah manusia yang kejam. Tiada hati perut dan apa yang mereka tahu ialah menguasai dengan kekerasan," kata Adam yang kini berusia 76 tahun di sini hari ini.
Demikianlah petikan dari Lans Koperal Adam Yaacob. Apa yang berlaku di Negeri Perak mengimbau kenangan semasa komunis bermaharajalela. Mengganas dan merampas kuasa dengan kekerasan. Tapi tak timbulpun sebarang bantahan dari para pejuang negara. Mungkin mereka ini seangkatan dengan Cop Kapal Layar dahulu. Adakah apa yang polis buat ketika menceroboh DUN Perak dahulu yang turut di bantu oleh UMNO tidak boleh dianggap seperti komunis. Dan sekarang UMNO dan polis marahkan PKM dan Chin Peng pula kerana keganasan yang dilakukan. Tidak akan dimaafkan PKM dan Chin Peng kerana sifat pengganas mereka itu dahulu. Dan adakah UMNO mahu rakyat Perak melupakan kekerasan dan keganasan yang mereka lakukan sehingga jatuhnya Kerajaan Pakatan Rakyat di Perak?
Apa bezanya UMNO, Polis dan Komunis. Idealogi mereka adalah sama. Matlamat menghalalkan cara.
UMNO Komunis. Penderhaka kepada Negara. Nyah dari Bumi Malaysia. Terdirinya Negara Malaysia ini adalah bukan kerana UMNO semata-mata. Dimanakah nama para pejuang yang berjuang melawan British dahulu berada. Benarkah sejarah telah dimanipulasi oleh UMNO pihak yang memerintah?.Adakah hanya UMNO sahaja yang berjuang untuk memerdekakan Tanah Melayu?.

No comments:

Post a Comment