23.5.09

Penamaan Calon DUN Penanti Tak Best

Gambar Dato Sri Anwar Ibrahim bersama calon Dr mansor serta gerombolan yang mengiring beliau masuk ke Pusat Penamaan Calon.
Dalam banyak-banyak hari penamaan calon yang paling tak best dalam dunia adalah di Penanti. Punya la tak sabar nak tunggu hari ini pukul 2.30 pagi dah tunggu. Berjaga la aku ni dengan penjual air dan abg bihun sup. Tunggu punya tunggu dekat pukul 9 pagi baru orang ramai mula datang. Tak best langsung.
Terasa sungguh kehilangan UMNO. Tiada meriah dihati tanpa puak-puak UMNO ni. kalau ada UMNO pun turut bertanding kan best. Baru la meriah. Rata-rata yang aku tanya sebab tak meriah majoritinya kata UMNO takdak nak meriah mai kat mana. Nak mengata kat sapa. Nak kutuk kat sapa. Jawab seorang kawan dia tu la ni aku kata kata kat hang lepas tu hang kata kat aku pula. Jawab seorang lagi tu mai kita pi kutuk polis baru best. Lepas tu meriah la sungguh...
Tengok la sendiri foto kat IKBN Jalan Berapit ni. Best ka tak best lu fikir la sendiri.
Macam kenal ja. Nampak macam tak sihat tapi kerana semangat datang jugak.
Orang jauh-jauh ja banyak.
Abang bihun sup dan abang tomyam yang lepak dengan aku.
Yang ni selingan saja. Bukan anak dia tu anak saudara dia la.
Kerusi speaker pun turut dibawa oleh One Black and the Gang.

No comments:

Post a Comment