4.8.09

Utusan Malaysia Akhbar Pembodek -Rais Yatim Dungu

Hari ini Utusan Malaysia menyiarkan kenyataan bahawa peserta demonstrasi Mansuhkan Isa diupah untuk menyertai himpunan tersebut. Rais Yatim Kematu menyatakan bahawa ada anak muda telah memberi maklumat bahawa mereka telah diupah untuk menyertai himpunan tersebut bagi tujuan mengalih perhatian umum terhadap kes DS Anwar Ibrahim dan kes Exco Negeri Selangor. Aku kesianlah dengan Rais Yatim ni. Kenapalah dia ni suka sangat menipu diri sendiri. Kalau ikutkan sejarah dan juga jalan cerita dia dalam politik ni amatlah memalukan. Dah bakar jambatan dengan UMNO dan keluarkan tesis bagaimana haram dan zalimnya ISA namun Umno itulah yang dipeluknya sekarang Akta ISA itulah yang dipertahankannya.
Ayat-ayat beliau itu adalah hanya untuk menyedapkan hati dan menipu rakyat UMNO yang buta hati sahaja. Umno Rompin tu bolehlah kamu tipu, kamu perbodohkan tapi bukan rakyat Malaysia yang prihatin dan yang terbuka mindanya terhadap keadaan politik Malaysia yang korup dek kerana UMNO-BN.Kanak-kanak 10 tahun sendiri tahu bahawa Utusan malaysia yang membawa berita berat sebelah dan sentiasa memutar belitkan fakta. Sebarang hal yang dianggap buruk akan disembunyikan dan hanya cerita tentang menaikkan dan menampakkan kebaikan pemimpin UMNO akan dipaparkan diakhbar mereka.
Cerita mengenai UMNO ada peluang menang di Permatang Pasir sememangnya amatlah melucukan. Kalau dah yang tinggal tu berapa kerat sangatlah ahli UMNO itupun yang tua ataupun yang masih bekerja dengan Kerajaan agaknya macam manalah nak menang.Malainkan dengan tipu daya dan ugutan serta rasuah agaknya. Selepas ini akan banyaklah projek serta imbuhan yang akan mencurah-curah ke Dun Permatang Pasir. Senanglah sedikit juak-juak UMNO yang berapa kerat tu. Tunggulah selepas ini kita lihat keadaan dahulu. Mana tahu kalau-kalau ada kes macam kat Padang Serai masa perasmian Mesyuarat UMNO Bahagian hari tu. Gaduh besar mereka. Seronoklah kita nanti.

No comments:

Post a Comment