17.8.09

Live dari Pusat Penamaan Calon N11

2.45 pagi Lepak dulu la awai lagi baru pukul 2.45 pagi. Nak upload gambar lembab nak mampus. Nanti-nanti la kot aku upload gambar. Yang ramai kat sini peniaga saja la. Masing-masing dok pasang meja.
3.00 pagi Mengantuk dah mata.Dari Pagi tak tidur lagi.Kedatangan penyokong dari kedua belah pihak dijangka ramai berdasarkan dari pengalaman lalu. Kalau Umno lawan dengan Pas ni kalau kat Sabah,Sarawak pun sanggup penyokong tegar ni datang.Dah jadi semacam seteru nampaknya. Apapun kita tunggu la pagi nanti. Nak tau ramai ka dak.
7.41 pagi Orang ramai mula membanjiri kawasan tempat pencalonan. Kelihatan begitu ramai anggota polis dan FRU. Anggaran lebuh kurang 60 trak berderetan. Tak tau la nak buat apa-apa ramai ramai tu.
7.51 Anggota polis mula menyekat laluan untuk ke Bukit Mertajam dari jalan Mengkuang/Berapit.Suasana masih tenang. Masih belum kelihatan penyokong Umno. Mungkin jarak yang dipisahkan dari pintu masuk dan antara penyokong yang amat jauh lebih kurang 300 meter menyebabkab suasana tidak begitu hangat sekarang ini.
8.25 pagi Kelihatan calon Ustaz Salleh Man bersama dengan Sallahudin Ayub dan beberapa pimpinan berarak bersama para penyokong yang pada suatu ketika kelihatan muram. Dengan laungan takbir dan tasbih dengan tiba-tiba jalan yang seketika lenggang telah dipenuhi dengan para penyokong. View yang aku dapat tak cantik. Nak upload gambar slow sangat. nanti aku cuba dapatkan gambar yang lebih cantik.
8.35 Calon berserta dengan wakil calon bersama dengan pimpinan telah memasuki dewan pencalonan
9.00 pagi Borang pencalonan telah diserahkan dan terdapat 15 bantahan semasa proses rayuan tetapi semuanya telah ditolak.Hanya terdapat dua pencalonan dan calon bebas yang bercadang bertanding telah menarik diri.Semasa proses rayuan juga Gobalakrishnan MP Padang Serai telah ditahan apabila berlaku provokasi dari pihak polis. Dan kini masih menunggu sama ada telah dibebaskan.
11.30 Telah tamat masa bantahan dan Salleh Man telah disahkan sebagai calon Pas yang akan bertanding pada 25.8.2009 nanti.
Banyak la gambar nak upload tapi lambat nak boleh maqsuk. Nanti la diuploadkan kemudian. Tamat

1 comment:

  1. Assalamualaikum... Salam ziarah dari sahabat.. nice info bro... takbir...!!!!!!!!!!!!!

    Cuma sedikit tips dan info buat teman2 bloggers.. perkara remeh yg kita kurang perasan.. tengok jgn x tengok.. sila
    klik disini.


    Blog anda bagus..!!! Teruskan menulis.. dan semoga sejahtera sentiasa.
    wassalam

    ReplyDelete