27.8.09

Arak dan Umno- Kembar siam

Banyaklah pandangan dalam kes hukuman sebat seorang model yang diutarakan. Sehinggakan keluar kenyataan bahawa sesiapa yang memprotes ataupun mempersoalkan tentang hukuman tersebut boleh dikenakan tindakan akibat menghina mahkamah. Yang jadi persoalannya mampukah mahkamah syariah mendakwa pemimpin Kerajaan Pusat yang mempersoalkan akan hukuman tersebut dengan tuduhan menghina mahkamah?. Dalam banyak-banyak komen dan pandangan yang mempersoalkan hukuman tersebut adalah orang Islam sendiri. Pemimpin kanan kerajaan.Nampak sangat pihak ini buta dan hitam hatinya. Adakah takut dengan pandangan pihak yang bukan Islam ataupun mahu menjaga dasar Islam sekular mereka.
Negara Malaysia yang tercinta ini diangkat kata-kata mereka sebagai negara Islam. Namun apabila hukuman yang seakan-akan mencerminkan Islam telah dijatuhkan maka pihak ini menggelupur kepanasan. Takut ianya membawa implikasi buruk dan pandangan negatif dari negara luar. Malaysia yang dasarnya sekular seakan-akan cuba mempraktikkan hukuman syariah. Kalau nak dikatakan hukuman yang dijatuhkan keatas model tersebut masih lagi jauh dari hukum hudud seperti yang dinaskan. Belum cukup syaratnya 40 ataupun 80 kali sebatan keatas peminum khamar.Namun hakim yang mengadili kes ini cuba membawa pendekatan untuk menasihatkan dan cuba memberi pengajaran kepada yang lain.
Selepas ini sepatutnya ada pihak yang membuat laporan kepada pihak berkuasa undang-undang syariah tentang perbuatan Menteri Kewangan yang meluluskan lesen kilang arak. Kemudia harus pula tindakan diambil terhadap pemegang syer dalam kilang arak yang beragama Islam. Hal ini tidak boleh dinafikan kerana sememangnya terdapat bukti kukuh bahawa terdapat individu yang beragama Islam menjadi Pengarah dalam syarikat arak. Ini semuanya dibenarkan oleh kerajaan UMNO sekarang. Dan Pengarah yang terbabit dalam hal ini sememangnya diketahui sebagai penyokong UMNO.( Kalau orang PAS tak maunya terlibat). Dari sinilah seharusnya longkang yang mengalirkan air busuk itu ditimbus. Puncanya adalah UMNO dan kerajaan yang memerintah. Orang Islam meminum arak adalah kerana UMNO. Dan seharusnya UMNO dikambus supaya arak tidak lagi mengalir dilaluan orang Islam dinegara kita ini.

1 comment:

  1. Kih kih kihhhhh..

    Umno dan arak kembaq siam ? Betoi la kot.

    Pas dengan arak pulak ? lebih kurang sehati sejiwa kot nuu...

    Kih kih kihhhhhhh....

    Umno jual arak takdak sapa suruh, depa sendiri yang jual.

    Tapi Pas bagi orang jual arak pasai takut kat DAP. Lagi laa celaka.

    Kih kih kihhhhhhhh....

    Puak2 Pas sembang saja kuat, macam tong kosong.

    Kena jerkah dengan kapiaq DAP, teloq teruih masuk dalam perut.

    Kalau dah Umno tu jahil, Pas pulak jadi buta perut.

    Kih kih kihhhhhhhh.... 2 kali 5 la hangpa.

    ReplyDelete