27.6.09

Makansuap - Idris Jusoh berani kerana ada back-up

Berani sungguh Idris Jusoh ni. Kalau dipanggil oleh SPRM (Suruhanjaya Perabis Ringgit Malaysia) beliau tak akan malu-malu untuk mengadap diri. Ni nak tanya mung la berapa banyak dah ahli politik yang ada sokongan UMNO yang dipanggil dan diambil tindakan oleh SPRM. Mung cakap besar la kalu dah ada backup tu sapa-sapa pun berani. Beliau yang baru pulang dari Amerika seharusnya dikuarantin terlebih dahulu. Mana la tau bawak balik selsema babi dari Amerika nu.
Dalam kes bumbung runtuh ni macam-macam perkara harus dipertimbangkan. Dari kualiti kerja sehinggalah kualiti bahan binaan. Namun yang nampaknya adalah berkat doa rakyat Terengganu yang tertindas dek kerana duit royalti minyak yang dirampas maka kejadian ini bolehlah juga disabitkan.SPRM nipun satu juga. kalau cikgu pakai kereta yang mahal nak kena siasat. Kalau menteri,YB Umno ada banglo,kereta mewah walaupun pada hakikatnya tak mampu buat dek aja. Pasai apa SPRM tak siasat Ketua Menteri Melaka yang dah confirm ada kes. Tak ada langsung kata kertas siasatan telah dibuka. Lembab macam babi juga SPRM ni. Kalau SPRM macam selsema babi kan bagus cepat merebak. Cepat ambil tindakan keatas aduan. Kalau kes terhadap pihak pembangkang sebut sahaja terus adakan siasatan. Kalau dipihak UMNO atau kerajaan terjadi sebaliknya. Lembab silap-silap tak ada kes pula.
Apa-apapun yang pasti Idris Jusoh akan terlepas dan bebas dari unsur rasuah ataupun sebarang penyelewengan berdasarkan status politik beliau dalam Umno. Lihatlah nanti.

No comments:

Post a Comment