10.6.09

Kerajaan Perpaduan,Sister In Islam.Menjahanamkan

Musuh tidak senang hati sekiranya tidak dapat menghentam ataupun menewaskan lawannya.Perasaan irihati ataupun dengki pasti akan sentiasa membuak-buak dalam hati mereka. Ditambah dengan pihak yang berada dalam lingkungan penyokong yang tidak mengenal akan erti kepatuhan kepada walak.
Berbalik kepada isu kerajaan perpaduan yang dibangkitkan oleh Presiden TGHH sememangnya menimbulkan rasa tidak senang hati sebilangan penyokong PAS. Kepada yang tidak mengerti haruslah berdiam diri. Jangan dibangkitkan perasaan benci kepada pemimpin tanpa mendalami apa yang cuba ditakrifkan sebagai kerajaan perpaduan. Sebagai seorang Islam memaafkan itu seharusnya ada dalam setiap hati insan Muslim. Dengan era kebangkitan PAS yang semakin dipercayai sebagai sebuah parti yang cuba memimpin kearah sebuah negara yang berlandaskan Al-Quran dan Hadis dengan penuh keadilan maka orang Islam diperlukan sebagai khalifah untuk memimpinnya. Dengan izin Allah PAS akan mendominasikan politik negara Malaysia ini. Dengan berpadunya orang Islam dalam pentas politik negara maka cita-cita PAS untuk negara Islam berdaulah akan tercapai. Maka hentikanlah cara politik yang tidak sihat yang menghentam para pemimpin PAS sedangkan kenyataan yang sedia ada telah menafikan akan pendapat orang ramai bahawa PAS akan bergabung dengan UMNO untuk membentuk kerajaan. Bukan dengan UMNO tetapi dengan Islam khususnya.
Sister In Islam sememangnya sudah diketahui ramai sebagai penganut Agama Islam yang Liberal. Pengasasnya Amina Wadud telah dikenali diseluruh dunia sebagai Imam Wanita kepada solat fardu dan sekali lagi mengimamkan solat kepada kaum lelaki. Dimanakah rasionalnya keadaan ini. Dan dengan sikap SIS yang setiap kali membelakangkan pandangan ulamak dan Ahli Majlis Fatwa maka seharusnya Pertubuhan ini diharamkam. Majlis Fatwa dan JAKIM haruslah bersikap professional dalam menghadapi SIS. Jangan terikut dengan kenyataan pihak eksekutif yang tidak mempunyai kefahaman tentang Islam yang ingin menjaga survival politik mereka. Kenyataan SIS seringkali menimbulkan kontrovesi dan mengelirukan.
Apakah yang ingin diperjuangkan oleh SIS. Adakah tidak benar ajaran Islam yang terkandung Dalam Al-Quran. Adakah salah hadis dan sirah Nabi Muhammad maka ianya cuba disanggah oleh SIS?. Apakata Ahli Majlis Fatwa Kebangsaan. Dengan isu ini maka bertaburanlah kata-kata nista kepada PAS yang sememangnya menjahanamkan.

1 comment:

  1. salam
    anda dijemput melawat blog ana di pedangsrikandi.blogspot.com

    ReplyDelete