9.10.09

Lama tak menulis geram rasanya. Bagan Pinang Tunggu aku datang

Hari ini baru la lapang dari tugas yang sungguh mencabar saban hari. Bagan Pinang menggamit setiap hari. Kawan-kawan yang sudah berada dilapangan sedia menelefon bertanyakan bila nak datang. Seronok kata mereka. Dekat Port Dickson ni kalau nak datang bawak joran sekali. Boleh tinggal kat apartment tiga bilik. Dia duduk sorang saja. Rasa sunyi. Kawan yang lain ada yang tinggal kat banglo tepi laut. Ditaja katanya. Maka gundah gulana hati ini tak sabar untuk berada di Bagan Pinang. Nak lihat perangai beruk-beruk UMNO dan Pekida haram yang dok tunjuk besar kepala.
Rasanya puak pemuda Umno haramjadah ni ditaja juga. Kalau tidak takkan berani nak tunjuk kuat. Berapa keratlah pemuda UMNO yang sanggup berani berjuang demi agama ataupun akidah. Kalau tak kerana duit haram yang mengisi perut yang sudah menjadi daging darah sehinggakan terlupa kepada dosa dan pahala rasanya tak sanggup barua juak-juak pemimpin yang korup ini bergaduh mahupun menghentam para petugas Pakatan rakyat.Ini adalah salah satu strategi Umno dalam menghadapi para petugas PR setelah kekalahan demi kekalahan diperolehi dalam pilihanraya kecil yang lepas. Pihak Umno yang celaka ini merasakan mereka terlalu berlembut dalam menghadapi asakan petugas PR dalam berkempen dan akhirnya kekerasan dan kurang ajar digunakan bagi menakut-nakutkan para petugas PR. Percayalah kami tak gentar. Dan jangan sampai para petudas PR juga bertindak dengan kekerasan juga. Akibatnya yang menang jadi arang yang kalah jadi abu.
Namun harus diingat bahawa para petugas pemuda PAS telah bertekad untuk memegang amanah yang diberikan untuk tidak berundur kerana segala pekerjaan yang dilakukan adalah kerana keikhlasan untuk agama Allah. Allah akan memberi kemenangan kepada hambaNYA yang bekerja dengan hati yang ikhlas untuk kemenangan agama Allah tanpa mengharapkan balasan duniawi semata. Bukan seperti Pemuda Umno yang bekerja untuk mendapatkan wang dari pekerjaan yang haram dengan berlaku zalim kepada hamba Allah yang lain. Bukan untuk memenangkan seseorang yang telah diketahui sebagai perasuah dan menggunakan kuasa untuk mendapat imbuhan untuk diri sendiri.Apakah Pemuda Umno ini tidak tahu tentang larangan Allah untuk tidak menghampiri kepada yang maksiat kerana diri sendiri akan terjebak bersamanya. Adakah orang Negeri Sembilan terutamanya yang berada di Bagan Pinang suka kepada orang yang zalim,yang menyalahgunakan kuasa,yang makan rasuah dan memberi rasuh yang sememangnya dilaknat oleh Allah. Fikirlah bahawa segala amalan dan perbuatan kita akan dicatat dan kepada Allah juga kita memohon keampunan.

No comments:

Post a Comment