30.8.10

Mangkuk mana la yang dok pi jarum Sultan Selangor Ni?

Mangkuk ni ka apa ka Kes Ahli Parlimen Serdang yang dikatakan memberi tazkirah dalam Surau Al-Huda telah diekploitasi dengan sepenuhnya oleh media dan pecacai kaldai uMNo. Telah menjadi satu kegemparan dalam negara apabila berita yang tersebar secara meluas dalam Utusan Mangga (Malaysia)yang hanya memaparkan berita sensasi sejak kebelakangan ini. Yang hairannya mangkuk mana la yang dok pi buat cerita tak betui kat Sultan Selangor ni. Takdak dah ka Mufti yang boleh dijadikan rujukkan selain daripada pecacai uMNo dalam MAIS DAN JAIS tu.
Bukannya MAIS DAN JAIS tak tahu bahawa ada fatwa yang membenarkan orang bukan Islam boleh hadir kedalam Masjid ataupun Surau. Langsung tidak ada halangan selagi pihak yang hadir tersebut mendapat izin dan tidak bertentangan dengan keadaan yang membenarkan. Nak tahu lebih lanjut rujuk la Majlis Fatwa. Nak tulispun puak uMNo bangang ni bukannya tahu apa. Bab yang boleh depa kata tak boleh dan bab yang tak boleh depa ni kata boleh pula.
Nak kata pihak bukan Islam ni ada hadas besar ka kecik ka makan babi ka minum arak ka yang tu lain la.Zaman Nabi Muhammad dahulupun ada pihak yang bukan berugama Islam masuk kedalam masjid untuk berjumpa dengan Nabi. Nabi Muhammad tak pernah larangpun. Takkanlah puak MAIS dan JAIS pecacai uMNo ni lebih pandai dari Nabi kot?. Tanyalah dahulu orang yang pandai bab agama sebelum pi maklumkan kepada Sultan Selangor. Sampai murka Baginda dibuatnya akibat dari salah maklum tentang hal Ahli Parlimen Serdang tu. Mana dia pi Mufti uMNo yang sedang gah sekarang ni.Nama apa dia yang selalu Harus tu. Tak pun ahli ular semak yang 40 tu. Tak boleh rujuk kat depa dulu ka. Tidakkah sekarang ni nampak sangat yang uMNo nijahil lagi bodoh sombong.Takkah malu muka.
Rujuk la dulu orang yang arif bab permasalahan agama jangan dok tonyoh saja uMNo ooooii!
Teo dapatkan pandangan Tok Guru Nik Aziz

2 comments:

  1. apapun kenapa tak buat di Balai Raya,
    atau di kaki lima surau atau di mana2 tempat selain dari ruang solat ??
    dah arr tak menutup aurat..

    sian imam/makmum/ajk kan..
    tgk pompuan yang tak menutup aurat dalam ruang solat..

    mmg lah harus org non-muslim masuk surau/masjid
    setelah mendapat izin..
    bukankah syarat2 nya dia kena duduk diam..
    berpakaian sopan/menutuo aurat..

    aku sayang AGAMA aku
    daripada semua org politik di MALAYSIA

    ReplyDelete
  2. salam,

    minta exchange link tanda sokongan, sudah linkkan blog saudara :)

    bersama tumbangkan amenoBn

    http://harapan-terbaru.blogspot.com/

    ReplyDelete