13.8.11

Baru dilantik - Zahid Hamidi Mufti Pulau Pinang

Zahid Hamidi - Menteri Pertahanan Malaysia merangkap Mufti Pulau Pinang (MPPKP)
Tak boleh baca ayat suci Al-Quran sebelum masuk waktu subuh?
Mufti Kerajaan Pulau Pinang yang baru dilantik oleh Najib bagi pihak Kerajaan Persekutuan yaitu Al-Sheikh Zahid bin Hamidi hari ini membidas dasar kerajaan Pulau Pinang dibawah pemerintahan DAP yang diketuai oleh Lim Guan Eng kerana tidak membenarkan bacaan ayat-ayat suci AL-Quran diperdengarkan melalui pembesar suara sebelum masuknya waktu subuh. Fatwa yang dikeluarkan oleh Ahli Majlis Fatwa Kerajaan Negeri Pulau Pinang amatlah bertentangan dengan dasar Islam yang menggalakkan syiar Islam dari berkembang katanya.
Beliau seterusnya berpendapat bahawa sebarang fatwa baru yang dikeluarkan seharusnya dirujuk kepada yang DiPertuan Agong terlebih dahulu kerana baginda sebagai ketua agama.Baginda mungkin murka kerana tidak dimaklumkan akan fatwa yang dikeluarkan kerana tiada sebarang kajian oleh Majlis Fatwa Kebangsaan.
Wooi pelaq Umnongok aku nak tanya hang la hang sapa yang dok nak masuk campoq hal negeri orang. Awat kalau hang dilantik sebagai Pengerusi Umno Pulau Pinang hang ingat hang boleh ambik tau ka pasai urusan hal ehwal bab fatwa Kerajaan Negeri Pulau Pinang ni. Awat hang tak bagi tau kata ada fatwa yang larang orang Islam terlibat dalam bab perjudian dan arak nu. Bagi tau la kat Yang DiPertuan Agong kata Kerajaan Kelantan mengharamkan sebarang lesen untuk premis perjudian di Negeri tersebut. Bagitau la jugak kata Lim Guan Eng tidak membenarkan lesen perjudian bolak sepak di Negeri Pulau Pinang ni.Hang makan kedarah la duit hasil judi,hasil arak sampai boroi perut hang tu. Umno kalau bab tang syiar no 1. Kalau bab syariat dok bawah tapak kaki la jawabnya.
Nampak gayanya Kerajaan Negeri Pulau Pinang kena ikut jejak Sarawak yang tidak membenarkan individu yang tertentu dari dibenarkan masuk ke Negeri Sarawak. Zahid hamidi ni antara orangnya.
Nak tunjuk pandai tak bertempat.Bodah yang tak boleh diajar. Kalau hang Zahid Hamidi bodoh,jahil bab agama duduk diam-diam la.Jangan dok buat pandai. Nampak sangat yang hang ni tak belajaq agama.Bodoh macam babi dalam kandang.
Rujuk la dulu cakap ORANG YANG PANDAI BAB AGAMA ISLAM.

1 comment:

  1. ikiki biasa la tak tahu tpi nak bercakap.

    http://harapan-terbaru.blogspot.com/2011/08/hq-dap-penang-terbakar.html

    ReplyDelete